pragnę poinformować, że wyrok z dnia 24.11.2015 r.UPRAWOMOCNIŁ się
(sygn. III SA/Kr 217/15 - dotyczy konkursu na dyrektora Szkoły Podstawowej nr 4 w Andrychowie, odrzucającego skargę Burmistrza w całości oraz stwierdzającego, że zaskarżone zarządzenie wydane zostało z istotnym naruszeniem prawa, przez co winno zostać wyeliminowane z obrotu prawnego) .
Z informacji uzyskanej w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym, Burmistrz nie złożył skargi kasacyjnej do Naczelnego Sądu Administracyjnego.
Na stronie Centralnej Bazy Orzeczeń Sądów Administracyjnych jest już potwierdzenie statusu wyroku : "Orzeczenie prawomocne"
Przypomnę fragmenty uzasadnienia wyroku:
"Tym samym należy stwierdzić, że skoro konkurs przeprowadzony w dniu 2 czerwca 2014 r. (w sprawie wyboru kandydata na Dyrektora Szkoły Podstawowej w A wyłonił kandydata na stanowiska dyrektora tej szkoły, ponieważ E. K. otrzymała 4 głosy spośród 4 głosów ważnie oddanych przez członków komisji konkursowej, to zatwierdzenie w § 1 pkt 4 zaskarżonego zarządzenia Burmistrza A z dnia 12 czerwca 2014 r. Nr [...] wyników tych konkursów jako nierozstrzygających o wyłonieniu kandydatów w istotnym zakresie narusza prawo, to jest § 6 ust. 2 rozporządzenia poprzez brak uznania, że jeden z kandydatów przystępujący do konkursu w dniu 2 czerwca 2014 r. uzyskał bezwzględną liczbę głosów obecnych członków komisji."
"Mając na uwadze podniesione powyżej argumenty uznać należy, że zarządzenie Burmistrza A z dnia 12 czerwca 2014 r. Nr [...] w zakresie § 1 pkt 4 zostało wydane z istotnym naruszeniem także i art. 36a ust. 2 zdanie drugie ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, zgodnie z którym nie można odmówić powierzenia stanowiska dyrektora placówki lub szkoły osobie wyłonionej w drodze konkursu, a taki skutek wywarło zakwestionowane przez organ nadzoru zarządzenie z dnia 12 czerwca 2014 r. Nr [...]. Burmistrz A zarządzeniem z dnia 10 lipca 2014 r. Nr [...] powierzył bowiem stanowisko Dyrektora Szkoły Podstawowej w A innej osobie niż wyłonionej w drodze konkursu, który odbył się w dniu 2 czerwca 2014 r."
Dariusz Kurek
Podaję Państwu adres e-mailowy do korespondencji
dariusz.kurek2@gmail.com
Zapraszam do wyrażania opinii, komentowania postów oraz zadawania pytań.
Czy orientuje się pan ile czasu ma teraz burmistrz na "wycofanie zarządzenia z obiegu prawnego"?
OdpowiedzUsuńwg mojej wiedzy zarządzenie z mocy Rozstrzygnięcia Nadzorczego jest nieważne z dniem uprawomocnienia się tegoż rozstrzygnięcia a uprawomocnienie się wyroku oddalającego skargę Burmistrza właśnie to spowodowało (nastąpiło to z dniem 3.03.2016 r.).
OdpowiedzUsuńWycofanie z obiegu prawnego powinno nastąpić niezwłocznie poprzez wydanie zarządzenia anulującego unieważnione zarządzenie oraz wydanie kolejnego zarządzenia związanego z faktem, że w konkursie wyłoniono kandydata na dyrektora szkoły,co nie oznacza, że Burmistrz tak postąpi. Niewykonanie tego może spowodować, że Wojewoda podejmie odpowiednie kroki. W jakim czasie to może nastąpić? Tego nie wiem.
Zastrzegam, że nie jestem prawnikiem, posiłkuję się wiedzą, którą zasięgam u specjalistów.
z wyrazami szacunku
Dariusz Kurek
małe sprostowanie: samo uprawomocnienie się Rozstrzygnięcia Nadzorczego wyeliminowało objęte wadą prawną zarządzenie Burmistrza w pkt. 1.4 dot. SP4.
UsuńCzyli pani Ewa Kurek jest dyrektorem SP4 z mocy prawa czy burmistrz musi wydać zarządzenie powołujące ja na to stanowisko?
UsuńZ mocy prawa Ewa Kurek jest wyłonionym w drodze konkursu kandydatem na dyrektora szkoły. To stało się faktem z dniem uprawomocnienia się wyroku i rozstrzygnięcia nadzorczego Wojewody.
UsuńBurmistrz musi jednakże wydać zarządzenie powołujące ją na stanowisko.
Przypomnę przy tej okazji:
zgodnie z art. 36a ust. 2 zdanie drugie ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, NIE MOŻNA ODMÓWIĆ POWIERZENIA stanowiska dyrektora placówki lub szkoły osobie wyłonionej w drodze konkursu.
Dziękuję za odpowiedź. Z pewnością widział pan odpowiedź dyrektora GZO na mamnewsa. Twierdzi on, że wyrok nie jest prawomocny (wbrew treści wyroku z centralnej bazy orzeczeń ;-), to potwierdza możliwość przeciągania sprawy ze strony urzędu.
OdpowiedzUsuńPozdrawiam i życzę wytrwałości
Tak, czytałem wypowiedź tego Pana. Dla zasady nie będę komentował tego.
UsuńDla mnie istotny jest FAKT, że w centralnej bazie orzeczeń wyrok ma status "prawomocny", co powoduje uprawomocnienie się Rozstrzygnięcia Nadzorczego unieważniającego zarządzenie.
Istotne jest również potwierdzenie tego FAKTU bezpośrednio przez WSA w Krakowie w rozmowie telefonicznej.
Rzeczywistość, którą stara się wytworzyć ten Pan odbiega od powyższego, ale każdy ma prawo do własnych poglądów.
Czy to prawda, że burmistrz złożył wniosek o ukaranie pana w sprawie prowadzenia bloga?
OdpowiedzUsuńInformacja tak pojawiła się na stronie http://www.wikiduszniki.pl/newsy.php?fn_mode=fullnews&fn_id=2497
Mam podstawy aby przypuszczać, że tak jest. Byłem na taką okoliczność rozpytywany przez andrychowską policję.
UsuńNiestety nie jestem w stanie precyzyjnie powiedzieć jaka jest treść wniosku/zawiadomienia.
O to zapytajcie Państwo burmistrza/Gminę.
Wcześniejsze fakty (pismo i wezwanie ze strony burmistrza/Gminy, rozmowa z policją) potwierdzają, że prowadzone było wobec mnie postępowanie w celu ukarania za prowadzenie bloga z art 45 prawa prasowego.
Z rozmów z Policją wiem, że odmówiła ona wszczęcia postępowania w tej sprawie.
Jakie będą dalsze kroki burmistrz/Gminy? Nie wiem.
W mieście, w którym mieszkam jeden bloger przegrał już proces z burmistrzem o zniesławienie...
OdpowiedzUsuńTak, wiem, że takie procesy się odbywają w kraju z tym, że burmistrz/Gmina złożył/ła prawdopodobnie wniosek o ukaranie mnie, najogólniej rzecz ujmując, za prowadzenie bloga niezarejestrowanego jako publikacja prasowa (gazeta, dziennik) co jest traktowane jako wykroczenie.
UsuńCzy burmistrz/Gmina będą chcieli oskarżyć mnie o zniesławienie? Tego nie wiem.