Data | Dokument (link) | Opis |
---|---|---|
06.02.2015 | Skarga Burmistrza na Rozstrzygnięcia Nadzorcze | Skarga Burmistrza do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego na Rozstrzygnięcia Nadzorcze: WN-II.4131.1.1.2015, WN-II.4131.1.2.2015 z wnioskami o: a) uchylenie zaskarżonego rozstrzygnięcia nadzorczego b) zasądzenie na rzecz skarżącego kosztów postępowania c) wstrzymanie wykonania zaskarżonego rozstrzygnięcia nadzorczego |
Data wpływu: 25-02-2015 Data orzeczenia: 21-04-2015 | III SA/Kr 217/15 - Postanowienie WSA w Krakowie | Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Wojciech Jakimowicz po rozpoznaniu w dniu 21 kwietnia 2015 r. na posiedzeniu niejawnym wniosku Gminy Andrychów o wstrzymanie wykonania zaskarżonego aktu w sprawie ze skargi na rozstrzygnięcie nadzorcze Wojewody Małopolskiego z dnia 5 stycznia 2015 r. znak: WN-II.4131.1.1.2015 w przedmiocie stwierdzenia nieważności Zarządzenia Burmistrza Andrychowa Nr 2875/14 z dnia 12 czerwca 2014 r. w sprawie zatwierdzenia konkursu na stanowisko dyrektora samorządowej placówki oświatowej – w zakresie § 1 pkt 4 postanawia oddalić wniosek o wstrzymanie wykonania zaskarżonego aktu. |
Data wpływu: 25-02-2015 Data orzeczenia: 21-04-2015 | III SA/Kr 218/15 - Postanowienie WSA w Krakowie | Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Wojciech Jakimowicz po rozpoznaniu w dniu 21 kwietnia 2015 r. na posiedzeniu niejawnym wniosku Gminy Andrychów o wstrzymanie wykonania zaskarżonego aktu w sprawie ze skargi na rozstrzygnięcie nadzorcze Wojewody Małopolskiego z dnia 5 stycznia 2015 r. znak: WN-II.4131.1.2.2015 w przedmiocie stwierdzenia nieważności Zarządzenia Burmistrza Andrychowa Nr 2937/14 z dnia 10 lipca 2014 r. w sprawie powierzenia stanowiska dyrektora szkoły podstawowej postanawia oddalić wniosek o wstrzymanie wykonania zaskarżonego aktu. |
11.05.2015 | zażalenie Burmistrza na postanowienie WSA III SA/Kr 217/15 | Zażalenie Burmistrza Andrychowa na postanowienie WSA odmawiające wstrzymania wykonania zaskarżonego rozstrzygnięcia nadzorczego WN-II.4131.1.1.2015 |
11.05.2015 | zażalenie Burmistrza na postanowienie WSA III SA/Kr 218/15 | Zażalenie Burmistrza Andrychowa na postanowienie WSA odmawiające wstrzymania wykonania zaskarżonego rozstrzygnięcia nadzorczego WN-II.4131.1.2.2015 |
Data wpływu: 22-06-2015 Data orzeczenia: 29-07-2015 | Postanowienie NSA I OZ 860/15 na zażalenie Burmistrza | Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Małgorzata Pocztarek po rozpoznaniu w dniu 29 lipca 2015 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogólnoadministracyjnej zażalenia Gminy [..] na postanowienie Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie z dnia 21 kwietnia 2015 r., sygn. akt III SA/Kr 218/15 oddalające wniosek o wstrzymanie wykonania zaskarżonego aktu w sprawie ze skargi Gminy [..] na rozstrzygnięcie nadzorcze Wojewody Małopolskiego z dnia 5 stycznia 2015 r. znak: [..] w przedmiocie stwierdzenia nieważności zarządzenia Burmistrza [..] nr [..] z dnia 10 lipca 2014 r. w sprawie powierzenia stanowiska dyrektora szkoły podstawowej postanawia: oddalić zażalenie. |
Data wpływu: 22-06-2015 Data orzeczenia: 28-08-2015 | Postanowienie NSA I OZ 861/15 na zażalenie Burmistrza | Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Aleksandra Łaskarzewska po rozpoznaniu w dniu 28 sierpnia 2015 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogólnoadministracyjnej zażalenia Gminy A. na postanowienie Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie z dnia 21 kwietnia 2015 r., sygn. akt III SA/Kr 217/15 oddalające wniosek o wstrzymanie wykonania zaskarżonego aktu w sprawie ze skargi na rozstrzygnięcie nadzorcze Wojewody Małopolskiego z dnia [...] stycznia 2015 r. znak: [...] w przedmiocie zatwierdzenia konkursu na stanowisko dyrektora samorządowej placówki oświatowej postanawia: oddalić zażalenie. |
- Dlaczego Burmistrz wniósł o wstrzymanie wykonania zaskarżonych rozstrzygnięć nadzorczych dotyczących SP4 skoro z mocy prawa takie rozstrzygnięcia uzyskują wykonalność dopiero po ich uprawomocnieniu - czy było to działanie w celu przedłużenia czasu procedowania sprawy, czy ewentualnie próba zabezpieczenia się przed konsekwencjami przegranych spraw? A może chodziło o oba działania?
- Dlaczego wszystkie odpowiedzi, skargi, korespondencje są przez Burmistrza przesyłane do instytucji w maksymalnie możliwym terminie?
Odpowiedzi na te pytania pozostawiam czytelnikom.
Dziękuję za dotychczasowe zainteresowanie tematyką bloga.
Dariusz Kurek
Podaję Państwu adres e-mailowy do korespondencji
dariusz.kurek2@gmail.com
Zapraszam do wyrażania opinii oraz zadawania pytań.
Na pytania, które są ważne z punktu widzenia sprawy, odpowiem na kolejnych stronach bloga.
Historia skarg, postanowień i wyroków w sprawie Rzyk i Inwałdu w następnej odsłonie.
Na skrzynkę e-mail podaną powyżej napłynęło kilka pytań dotyczących opisywanego tematu.
Oto odpowiedzi na kilka z nich.
Pytanie nr 1 - Pan Adam pyta:
"Dlaczego tak późno zdecydowaliście się Państwo na złożenie skargi na konkursy dyrektorskie?"
Odpowiedź:
Na wstępie zaznaczam, że wniosek do Wojewody, który złożyłem, dotyczył tylko SP4 w Andrychowie i nie został złożony na "konkursy dyrektorskie", tylko na zarządzenia zatwierdzające konkurs i powierzenie stanowiska.
Termin złożenia wniosku o sprawdzenie zarządzeń wynikał z faktu, iż początkowo cała sprawa nie wzbudzała podejrzeń. We wrześniu pojawiły się zmiany, różne decyzje i pytania ze strony otoczenia, czy aby wszystko przebiegało zgodnie z przepisami. W związku z tym postanowiliśmy sprawdzić protokół z przeprowadzonego konkursu.
Tak naprawdę liczyliśmy na to, że wszystko przebiegało prawidłowo.
Ale niestety w połowie października, kiedy poznaliśmy protokół, okazało się, że mogło dojść do wydania zarządzeń z naruszeniem prawa. Po długim namyśle, konsultacjach prawnych i przedyskutowaniu wszystkich za i przeciw, a obaw było sporo, zdecydowaliśmy się na złożenie wniosku o sprawdzenie zarządzeń, co nastąpiło z końcem listopada. Tak naprawdę nie mieliśmy wyjścia, ponieważ powzięliśmy wiedzę o prawdopodobnym złamaniu prawa, a to poskutkowało tym, że mieliśmy obowiązek zawiadomić o tym wojewodę. Nie jesteśmy prawnikami, mogliśmy być w błędzie - stąd nasz wniosek o zweryfikowanie naszego stanowiska.
Pytanie nr 2 - Pan Łukasz pyta:
"Szafrański w swoich wypowiedziach sugerował, że sprawa SP4 specjalnie wypłynęła w czasie samorządowej kampanii wyborczej, w której startował T.Żak. Czy było to z Państwa strony celowym działaniem?"
Odpowiedź:
Pan Szafrański sugeruje w swoich wypowiedziach, że "graliśmy" tą sprawą w okresie wyborczym, co według mnie jest nieprawdą.
Przypomnę:
13.10.2014 r. - złożenie wniosku o wgląd do protokołu
28.10.2014 r. - lektura otrzymanego protokołu
16.11.2014 r. - I tura wyborów samorządowych
20.11.2014 r. - złożenie wniosku do Wojewody
30.11.2014 r. - II tura wyborów samorządowych
29.01.2015 r. - informacja publiczna (moje wystąpienie na sesji Rady Miejskiej)
Z kalendarium wynika, że opinia publiczna dowiedziała się o sprawie podczas wystąpienia na RM w styczniu, już po wybraniu na kolejną kadencję burmistrza T. Żaka.
Oceńcie to Państwo sami.
Pytanie nr 3 - Pani Agnieszka pyta:
"Jaki jest Państwa cel działania?"
Odpowiedź:
Celem naszego działania jest sprawdzenie (jako obywatele mamy do tego prawo) czy postępowanie konkursowe i pokonkursowe przebiegało zgodnie z prawem.
Wiem, że stanowisko dyrektora nie jest dla mojej żony celem samym w sobie.
Jeśli okaże się, że nie zostało złamane prawo, wtedy uznamy sprawę za zamkniętą.
Myślę, że w interesie wszystkich stron jest, aby sprawa tego i innych konkursów została wyjaśniona do końca.
Pytanie od kilkorga czytelników:
"Czy wie Pan w jaki sposób finansowani są prawnicy zajmujący się tą sprawą dla UM?"
Odpowiedź:
Niestety, nie znam odpowiedzi na to pytanie. Należałoby je skierować do Pana Burmistrza oraz do Pana Szafrańskiego.